Provedba praktičnih radionica robotike i izrezivanja na laserskom graverskom stroju

Program edukacije učenika za programiranje u području robotike u sklopu projekta Laboratorij STEM vještina, došao je u fazu izrade robotske ruke s ciljem izrade funkcionalnih robota. Prije samog laserskog izrezivanja učenici su u srednjim školama partnerima prošli slijedeće kategorije učenja, programiranje i projektiranje prototipa proizvoda i pripremu proizvoda za rezanje. Samo izrezivanje na laserskom graverskom stroju  održano je u  ponedjeljak, 6. svibnja 2019. u prostoru Zajednice tehničke kulture na adresi Verdieva 11/2. Prije samog korištenja lasersko graverskog stroja učenici su u programu edukacije upoznati sa zaštitom na radu i zaštitom od požara. Tako educirani polaznici radionica moći će stečena znanja podijeliti sa učenicima srednjih strukovnih škola koji žele naučiti cjelokupan proces rada, od programiranja do praktičnog znanja, a u okviru radionica razvijati složene konstrukcije kao što su roboti, te na taj način popularizirati tehničko stvaralaštvo u STEM području.

2.5.2019. Provedba praktičnih radionica robotike i izrezivanja na laserskom graverskom stroju

Učenici trećih i četvrtih razreda Tehničke škole Rijeka, u sklopu nastave strukovnih predmeta, izborne nastave i izvannastavnih aktivnosti prošli su planiranu edukaciju u okviru projekta Laboratorij STEM vještina. Deset učenika je izrazilo poseban interes, te su kroz izvannastavnu aktivnost sudjelovali u stvaranju proizvoda od ideje do njegove izrade. Projektni zadatak bio je osmisliti i napraviti unikatnu stolnu svjetiljku. Nakon što su polaznici edukacije usvojili znanja iz zaštite na radu i zaštite od požara te tehnologijom rada na laserskom rezaču koristeći aplikaciju CATIA krenuli su razvijati proizvod uzimajući u obzir optimalno korištenje materijala. Neki učenici završnih razreda iskoristili su priliku da u svrhu izrade svojih Završnih radova pojedine dijelove izrežu na laserskom rezaču. Učenici brodograđevnog usmjerenja su odmah prepoznali mogućnost za rezanje dijelova sekcija broda i to primijenili u redovnoj nastavi. Učenici koji su razvijali stolnu svjetiljku od ideje do konačnog proizvoda su napravili kompletnu tehnološku pripremu za potpuno funkcionalni proizvod od materijala do uputa za montiranje i korištenje. Nakon što su se upoznali sa upravljačkom jedinicom laserskog rezača i aplikacijom za pripremu g-koda učenici su na laserskom rezaču izradili svoje proizvode. Izrezane dijelove su prema uputama spajali u gotov funkcionalni proizvod. Cilj radionice je u potpunosti ispunjen, a polaznici su kroz timski rad i upotrebu novih tehnologija stekli iskustvo koje će moći primijeniti u svome radu i daljnjem školovanju.  Učenici brodograđevnog usmjerenja su odmah prepoznali mogućnost za rezanje dijelova sekcija broda i to primijenili u redovnoj nastavi. Učenici koji su razvijali stolnu svjetiljku od ideje do konačnog proizvoda napravili su kompletnu tehnološku pripremu za potpuno funkcionalni proizvod od materijala do uputa za montiranje i korištenje. Nakon što su se upoznali sa upravljačkom jedinicom laserskog rezača i aplikacijom za pripremu g-koda učenici su na laserskom rezaču izradili svoje proizvode. Izrezane dijelove su prema uputama spajali u gotov funkcionalni proizvod. Cilj radionice je u potpunosti ispunjen, a polaznici su kroz timski rad i upotrebu novih tehnologija stekli iskustvo koje će moći primijeniti u svome radu i daljnjem školovanju.